2016. feb 26.

Magyarország kincsei -Sopron környéke

írta: Virgonc kalandor
Magyarország kincsei -Sopron környéke

Kedves Ti,

emlékszem, hogy gyerekként mennyire sokat jártuk az erdőt és a "nevezetességeket" a szüleimmel. De ahogy telt az idő egyre kevésbé szakítottam erre időt. 

Itt élek lassan már 6 éve Sopronban, és még mindig nem fedeztem fel a környéket, pedig Freiburgba megfogadtam, hogy minden hétvégén megyek valahova. Aztán megint beszippantottak a mindennapok. 

Tegnap egy spontán kirándulás keretében ellátogattunk a Répce menti  Tőzikés erdőbe, ami tényleg nagyon szép. Felkészülten mentünk, mindenkinél volt gumicsizma. Amint belebujtunk, újra gyerekek lettünk, és első dolgunk volt bele csobbani a pocsolyába. Néha nem voltam biztos hogy végül nem marad-e a csizmám a sárba, vagy esetleg nem végzem e én is a vízben a csizmám mellet.

Ennek kapcsán gondoltam összegyűjtöm mégis mi az a sok minden amiről eddig le maradtam
Tehát tisztelt nagyérdemű a Sopron környéki  Bakancs listám :

  • Fertőrákosi kőfejtő
  • Gyöngyvirág tanösvény - Tómalom környékén
  • Kenuzás a fertőtavon
  • Körbe biciklizni /lovagolni a Fertő Tavat
  • Megnézni a Csillagvirág virágzást
  • Höveji "fehérhímzők"
  • Rábaszentmiklós - Árpád-kori temploma
  • Verseghy-kastély  (Röjtökmuzsaj)
  • Nemeskéri evangélikus templom
  • Páneuropai piknik emlékhely
  • Brennbergbánya - bányászati múzeum 
  • Lánzsér vára (Landsee)
  • Frankó vára
  • Deutschkreutz - Nádasdy kastély

és igen én még nem jártam a Soproni Kilátóban sem, vagy legalább is nem emlékszem rá. Szóval +Károly Kilátó.

Amit már láttam akár többször is de nektek ajánlom (Sopron várost kihagyom, mert az megér egy egész bejegyzést )

  • Pannonhalmi Apádság
    Mi még általános iskolával mentünk többször. Lenyügözőtt a hatalmas könyvtára. Ha most tennék látogatást biztosan meg kostolnám a környék híres borait is. A környék folyamatosan fejlődik érdemes elkirándulni ide.
  • fertődi Esterházy - kastély
  • Nagycenki Kastély és lovarda, kisvasút
    Ha ellátogatsz ide és te is lóbolond vagy, kérd hogy mutassák meg a lovarda muzeális emlékeit. Nagyon szép korabeli lovas szerszámaik, eszközeik vannak. 
  • Nagycenken érdemes elmenni még a Széchenyi mauzóleumba is :)
  • fertőrákosi Mithras-szentély
    Ez egy napisten szentély a Római korból. A szentélyhez vezető úton pedig príma a kilátás a Fertő tóra. 
  • Deutschkreutz -i forrás Nem annyira kiránduló hely de érdemes megkóstolni, ha feltudjuk fűzni a programjaink sorára. 

Kicsit messzebb van de én nagyon szeretek elkirándulni...:

  • Myrafälle-hez és a Hohe Wand -hoz.

Nah mára ennyi, remélem meghoztam a kedvetek, ha van amit kihagytam de szerintetek szép írjátok meg!

 

Szólj hozzá