2019. okt 28.

Trip to Rovinj

írta: Virgonc kalandor
Trip to Rovinj

Sziasztok!

A következő utazás a küszöbön. Holnap után indulunk. Könnyebb úgy tervezni, ha az ember papírra veti akkor meg már talán hasznos ha más is tud belőlle ihletet meríteni.

Szombathelyről fogok indulni, autóval. Nincs még mögöttem olyan sok kilométer ezért több megállót is terveztem.

Átlagforgalom mellet 2,5 óra után az első megálló a Celjei vár.

Képtalálat a következőre: „celjei vár”

Az alapgondolatom az volt, hogy innen nézzük meg a napfelkeltét, ezt még nem vetettem el amúgy :)
Magyar honlapokon, nem nagyon lehet információval találkozni, de a várnak van saját angol és szlovén nyelvű honlapja.

http://castle.grad-celje.com

A felnőtt belépő 4 euró ebből egyet lelehet fogyasztani a helyi kávézóban. Szerintem körülbelül a Sümegi várhoz lehez hasonló. Mivel augusztusban 9 tól 21-ig van nyitva a dilemma még mindig adott. A műhold képekből nem derűl ki, hogy ha a vár bevan zárva mennyire körbesétálható.

A Parkoló koordinátái: 

46'13'09,1'' N - 15'16'23,6" E - 46,219193 N 15,273220 E

A következő körülbelül 2 óra mulva vár ránk: Predjama-vár

Képtalálat a következőre: „predjama vár”

A sziklafalba épült lovag vár, a Postojnai élmény csokor részée. Én a tavaszban voltam a csepkőbarlangan, aminek a szépségét nem lehet vitatni de az ára igen borsos. Ezért ezt most kihagyjuk, azonban a vár mindőssze 10 km-rel van odébb. 

https://www.postojnska-jama.eu/en/tickets/predjama-castle/

A belépő ára 15 euro, bizonytalan voltam, hogy a kastélyban lehet e jegyet vátlani, mert minden infót csak a csepkőbarlang honlapján találtam. Végül egy blogbejegyzés utal rá hogy a helyszínen is lehet.

Parkoló koordinátái:

45'48'52,3" N 14'07'44,8" E - 45,814539 N 14,129096

Háztól házig 497 Km vár ránk és 6 óra menetidő + a pihenők.

A nyaralás után majd frissítem a tényekkel a bejegyzést :)

 

Szólj hozzá